Používáte na svém iPhonu pro větší bezpečí a soukromí NordVPN (to je jedině super = chválím vás!), ale narazili jste na nepříjemný problém? Jste připojeni, vše se zdá v pořádku, ale najednou vám nechodí oznámení z aplikací jako WhatsApp, Viber nebo Messenger. Jakmile VPN vypnete, telefon se rozvibruje a naskočí desítky zmeškaných zpráv. Pokud vám to zní povědomě, nejste v tom sami.
Tento problém mi psal jeden pán včera v noci do komentářů (nevěděl si rady), ale naštěstí pro vás mám několik poměrně jednoduchých řešení. Níže se podíváme na to, proč se to děje, a hlavně vám ukážeme několik osvědčených kroků, jak tento problém vyřešit a nepřijít o žádnou důležitou notifikaci v reálném čase!
Otázka od čtenáře nick „Fletcher“
Zdravím autora článku, pana Petra. Měl bych na vás dotaz. V článku zmiňujete, že osobně využíváte na svém iPhonu NordVPN. Já ji mám nyní také, ale budu se muset pravděpodobně poohlédnout jinde. Jde o to, že pokud ji mám aktivní a jsem připojen k jakémukoliv serveru (dejme tomu nejčastěji k českému) ve výchozím nastavení, vůbec mi nechodí žádné internetové zprávy. Konkr. Viber, Whatsapp atd.
Prostě nic, dokud danou aplikaci přímo neotevřu. Pak mi vše naskáče a jsou to zprávy i několik hodin staré. Nemáte podobnou zkušenost? Na internetu jsem se pouze dočetl, že vinou protokolování to Nord dělá a je to běžný jev. Z toho mi vyplývá, že je pro iPhone nepoužitelný. Děkuji za odpověď.
Ano, je to velice ojedinělé ale přesto možné. A teď si vysvětlíme proč a jak to fixnout (opravit).
Proč NordVPN (sporadicky) blokuje notifikace na iPhonu?
Push notifikace na iPhonu fungují přes centralizovanou službu Applu (Apple Push Notification service – APNs). Aby vám notifikace dorazila, musí mít váš telefon neustále aktivní a stabilní spojení s těmito servery. A právě zde může VPN zasáhnout.
- Funkce Threat Protection (CyberSec): Ochranné funkce v NordVPN aktivně blokují známé škodlivé servery. Někdy se ale může stát, že do tohoto filtru omylem spadne i IP adresa serveru Applu, kterou notifikace potřebují.
- Nevhodný VPN protokol: NordVPN používá několik typů připojovacích protokolů (NordLynx, OpenVPN, IKEv2). Výchozí protokol NordLynx je sice extrémně rychlý, ale některé mobilní sítě nebo wifi routery s ním nemusí dobře spolupracovat, což vede k přerušení spojení pro notifikace.
- Problém na straně serveru: Server, ke kterému jste přes NordVPN připojeni, může být dočasně přetížený nebo mít technický problém, který brání doručení notifikací v reálném čase.
Jak problém s notifikacemi u NordVPN vyřešit krok za krokem?
Postupujte od prvního řešení. Je velmi pravděpodobné, že hned první krok váš problém vyřeší.
Řešení č. 1: Změna VPN protokolu (Nejčastější řešení)





Toto je nejspolehlivější oprava, která funguje ve většině případů. Změníte způsob, jakým se aplikace k serverům připojuje.
- Otevřete aplikaci NordVPN na vašem iPhonu.
- Vpravo dole klepněte na ikonu profilu a poté vpravo nahoře na ozubené kolečko (Setting neboli Nastavení).
- Přejděte do sekce (hned první sekce) VPN Connection.
- Klepněte na položku Protokol – na 99% máte zapnuté „Use recommended“.
- Místo výchozího protokolu
Use RecommendedvyberteOpen VPN (TCP). Protokol TCP je navržen pro maximální spolehlivost doručení dat, což je přesně to, co pro notifikace potřebujete. Může být nepatrně pomalejší (ztrátu rychlosti internetu stejně nepoznáte)… takže pokud nepotřebujete tahat tisíce GB dat z internetu vůbec nic se pro vás nezmění. - Připojte se znovu k VPN a otestujte, zda notifikace fungují.
Řešení č. 2: Vypnutí funkce Threat Protection Pro


Pokud změna protokolu nepomohla, zkuste dočasně vypnout doplňkovou ochranu.
- V aplikaci NordVPN klepněte na ikonu štítu v hlavním menu.
- Deaktivujte přepínač u funkce Ochrana před hrozbami (Threat Protection).
- Restartujte VPN připojení a vyzkoušejte funkčnost notifikací.
Řešení č. 3: Změna VPN serveru

Někdy je problém jen na konkrétním serveru (může být přetížen).
- V aplikaci NordVPN se odpojte.
- Místo rychlého připojení (Quick Connect) ručně vyberte jiný server ve stejné zemi. Stačí klepnout na jiný bod na mapě nebo vybrat ze seznamu.
Řešení č. 4: Kontrola nastavení v iOS



Jako poslední krok ověřte, že chyba není v nastavení samotného iPhonu.
- Aktualizace na pozadí: Ujistěte se, že máte povolenou aktualizaci aplikací na pozadí. Jděte do Nastavení → Obecné → Aktualizace na pozadí a zkontrolujte, že je pro WhatsApp a Viber aktivní.
- Reset wifi sítě nebo mobilního internetu: V krajním případě můžete zkusit obnovit nastavení sítě. Jděte do Nastavení → Obecné → Přenést nebo resetovat iPhone → Resetovat → Obnovit nastavení sítě. Pozor: Tímto krokem smažete všechna uložená hesla k wifi sítím.
Závěr
Problém s nedoručováním notifikací při aktivní NordVPN na iPhonu je reálný, ale naštěstí snadno řešitelný. Ve více než 99 % případů stačí jednoduchá změna VPN protokolu na OpenVPN (TCP), která zajistí stabilitu potřebnou pro okamžité doručování zpráv. Dejte sbohem zpožděným zprávám a užívejte si bezpečí i komfort naplno.
Věříme, že vám tento návod pomohl a vaše notifikace budou opět fungovat jako na drátkách! Mějte se fajn Petr

Vaše komentáře
Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.