Pánové, pokud jste si mysleli, že Bugatti Chiron je vrchol, tak se připravte na pořádný šok. Bugatti Tourbillon je tady a můžu vám říct, že tohle auto je prostě něco jiného. A i když jsem neměl to štěstí se v něm projet (snad někdy v budoucnu!), strávil jsem spoustu času zkoumáním každého detailu a porovnáváním s mým vlastním zážitkem z jízdy v Bugatti Veyron. A věřte mi, tohle je něco, co musíte vidět (a hlavně slyšet!).

Co dělá Bugatti Tourbillon tak výjimečným?

Začněme tím motorem. Zapomeňte na ten šílený W16 z Chironu. Bugatti Tourbillon má nový, 8,3litrový atmosférický V16, který byl vyvinutý ve spolupráci s Cosworthem. Navíc má elektrický pohon přední nápravy a jeden elektromotor vzadu, což znamená brutální výkon 1800 koní a zároveň překvapivou efektivitu.

Spalovací motor sám o sobě generuje 1000 koní a dosahuje až 9000 otáček, což je samo o sobě impozantní. Ale to není vše – systém tří elektromotorů přidává dalších 800 koní, čímž celkový výkon dosahuje dechberoucích 1800 koní.

A ten zvuk! Představte si symfonii šestnácti válců, které se rozezní v dokonalé harmonii. To je něco, co se musí zažít. A i když Veyron měl svůj vlastní jedinečný zvuk, Tourbillon ho posouvá na úplně novou úroveň. Zvukový zážitek je stejně důležitý jako výkon samotný, a Bugatti tohle zvládlo na jedničku.

Design, který bere dech a vzdává hold historii

Když se poprvé podíváte na Tourbillon, je jasné, že tohle není jen další Bugatti. Design je evolucí klasického stylu Bugatti, ale zároveň je mnohem modernější a agresivnější. Každý detail je promyšlený, od ostrých linií až po aerodynamické prvky. Nové dveře otevírající se směrem vzhůru dodávají vozu futuristický nádech, zatímco charakteristická maska ve tvaru podkovy a agresivní LED světlomety potvrzují, že jde o skutečného dravce.

Koukni...  Luxusní cestování: Proč letět business třídou s CK Fischer?

Interiér je pak kapitola sama pro sebe – luxusní materiály, nejmodernější technologie a ten pocit, že sedíte v něčem opravdu výjimečném. Kaplička přístrojů připomínající hodinový strojek a nevšední dvouramenný volant vytvářejí atmosféru, která je zároveň moderní a nadčasová. Sedačky jsou umístěny napevno a elektronicky se nastavuje box s pedály, což je detail, který ocení každý automobilový nadšenec.

Zážitky z jízdy, které se nedají popsat (ale já to zkusím)

Jak Bugatti Tourbillon jezdí? No, to se slovy těžko popisuje. Ale protože jsem měl to štěstí řídit Veyron, tak si to dokážu dost živě představit. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 2 sekundy? To je něco, co vám vyrazí dech. A maximální rychlost 445 km/h? To je prostě šílené. Navíc Tourbillon zvládne zrychlení na 200 km/h pod 5 sekund, 300 km/h překoná pod 10 sekund a 400 km/h uhání za necelých 25 sekund. To vše činí z Tourbillonu skutečný hypersportový zážitek.

Ale tohle auto není jen o rychlosti. Je to o tom pocitu, který ve vás vyvolává. Je to o tom adrenalinu, o té radosti z jízdy. Je to o tom, že se na chvíli cítíte jako absolutní pán silnice. A i když Veyron mi dal podobný pocit, Bugatti Tourbillon ho určitě posouvá na úplně novou úroveň.

Je Bugatti Tourbillon budoucností hypersportů?

Bugatti Tourbillon je víc než jen auto. Je to ukázka toho, co je dnes možné v automobilovém světě. Kombinace neuvěřitelného výkonu, inovativních technologií a designu, který bere dech. A i když si ho většina z nás asi nikdy nekoupí, je to auto, které nás všechny inspiruje a posouvá hranice toho, co považujeme za možné.

Tourbillon také dokazuje, že hypersporty nemusí být jen o elektromobilitě. Hybridní pohon v tomto případě znamená nejen brutální výkon, ale i fantastický zvuk a emoce, které elektromotory prostě nenabídnou. Bugatti se podařilo vytvořit vůz, který spojuje to nejlepší z obou světů – nekompromisní výkon a jedinečný zážitek z jízdy.

Koukni...  Cadillac Celestiq: Vlajková loď amerického luxusu
Bugatti Tourbillon

Cena a počet kusů Bugatti Tourbillon

Stejně jako předchozí modely bude i Bugatti Tourbillon vyroben v omezené sérii, tentokrát pouze 250 kusů (na rozdíl od Chironu, kterého bylo vyrobeno 500). Cena vozu startuje na 3,8 milionu eur, tedy přibližně 94,7 milionu korun. Všechny vozy již mají své budoucí majitele a první z nich si jej převezme v roce 2026.

Shrnutí

A i když jsem neměl to štěstí se v něm projet, moje zkušenost s Veyronem mi dává tušit, že Tourbillon bude ještě lepší. A to je něco, co mě opravdu nadchne! Bugatti Tourbillon je prostě nový automobilový vrchol, který nastavuje laťku pro všechny hypersporty!

Pokud jste fanoušek rychlých aut, Bugatti Tourbillon musíte vidět. A pokud máte to štěstí, že se s ním někdy projedete, bude to zážitek, na který nikdy nezapomenete. Já jsem z něj nadšený a jsem zvědavý, co si o něm myslíte vy.

Fotogalerie


Bugatti Tourbillon – Hodnocení vozu

0,0
Vynikající0%
Velmi dobré0%
Průměrné0%
Špatné0%
Hrozné0%

Vaše komentáře

Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.


Přispějte svým komentářem