Letiště Václava Havla, čas vyzvednout kámoše cca 20:45 včera večer. Všechno šlape jako hodinky – naše Tesla Model Y Performance si to pohodově tiše valí skrze Prahu, já relaxuju za volantem a v duchu si dávám palec nahoru za to, že dorazím včas. Jenže pak přijde ten moment. Vjíždím na parkoviště a jako správný šampion hledám místo co nejblíž vchodu – však to znáte. A najednou ho vidím. Volné místo. Paráda!
Najíždím, parkuju… a v tu chvíli mi srdce přeskočí tep. Vedle mě totiž stojí něco, co vypadá jako netvor z jiného vesmíru. Lamborghini Urus. V černé barvě, s kolama jak z bitevního robota, difuzorem ostřejším než můj holicí strojek, a postojem „nepřibližuj se, obyčejný smrtelníku“.
Moje Tesla v ten moment ztichla. Doslova!
Ne že by jinak moc mluvila – elektromobil, že jo. Ale tohle bylo jiné. Jako by jí něco zlomilo duši. Přestalo hrát Spotify. Sentry mode najednou vypnul animaci. A v infotainmentu se místo mapy objevila otázka: „Proč jsme sem jeli šéfe?“
Upřímně – měl jsem v hlavě naprosto stejný dotaz.
Vedle mě stál černý Urus, který vypadal, že by si s Teslou na trati vytřel podlahu, a pak by jí ještě poslal účet za gumy. Všude karbon, zadní difuzor jak z F1, zlaté disky které byste si klidně pověsili místo obrazu nad krb, a poznávací značka z Mnichova. To celé na parkovišti, kde běžně potkáte maximálně Superb a pár kombíků se střešním boxem.
Když parkuješ vedle predátora
Ten kontrast mě prostě dostal. Naše Model Y Performance – čistá, elegantní, tiše svištící, výkonem naprosto dostačující, ale pořád trochu „Apple vibe“. Minimalistická, chytrá, sofistikovaná. Vedle toho Urus – testosteronový výlev na kolech, který má výraz „dej mi prostor, nebo tě přejedu i ve zpátečce“.
A to je právě to. Všichni víme, že Tesla má zrychlení jako formule 1, technologii z NASA a umí sama zaparkovat. Ale když vedle vás stojí Urus, připadáte si trochu jako kdybyste přišli na večírek v perfektně střiženým saku… a vedle vás vchází James Bond. V kůži. A s granátem v kapse.

Lambo nelítá, ale dává brutální rány
Zatímco já řešil, jestli mám auto správně zamčené přes aplikaci, a kolik mi zbývá % baterky, ten Urus tam prostě byl. Nemusel nic dokazovat. Lidi kolem se otáčeli. Někdo si ho dokonce nenápadně fotil. A přísahám, že i ta Škoda vedle mě začala couvat o pár centimetrů dál, jako by uznávala dominanci.
A mě to samozřejmě nedalo. Obhlídl jsem si ho. Když se přiblížíš blíž, všimneš si detailů – vše je ostré, agresivní, drsné. Líbí se ti to, i když víš, že bys za to auto dal klidně 4x tolik, co za Teslu. A ještě bys neměl aktualizace přes WiFi.
Ale víš co? V tu chvíli ti to je jedno. Protože tohle není o praktičnosti. To je aura. Lamborghini není stroj. Je to postoj. Je to „mám v garáži něco, co ti rozvibruje bránici, jen když šlápnu na plyn“.
Moje ego? Naštěstí má Tesla autopilota!

Přijde kámoš. Koukneme oba na Urus, pak na Teslu. „Tak tohle je brutál, kámo,“ řekne jen. Není potřeba víc. Sedáme do Tesly, on zírá na velký displej, chvíli obdivuje minimalistický interiér… a pak mu to nedá:
„Ale vedle tohohle vypadáme jak ajťáci na výletě, sem myslel že se počůrám smíchy :)“
Jo. Pravda. Ale víš co? Já mám 90 % baterky, autopilota, Spotify, Netflix, Youtube bez reklam a aplikaci, kterou můžu ovládat i z postele. A do příštího měsíce to moje auto dostane další funkce, jen díky aktualizaci. Urus bude pořád stejný. A taky bude žrát jako čtyři traktory najednou.
Pointa? Ne každý král řve
Na cestě domů jsem přemýšlel. Tesla a Urus (né že bych si ho nechtěl koupit, ale prostě 2 malé děti a je mi líto zmrzliny po celém autě) – oba to jsou stroje, které tě vystřelí dopředu. Jeden dělá „vrrrrrr“, druhý nedělá skoro žádný zvuk. Jeden vypadá jako z akčního filmu, druhý jako z budoucnosti. A oba mají svoje místo.
Ale ta chvíle na parkovišti? To byla čistá automobilová poezie. Střet dvou světů. Jeden hlučný, svalnatý, dominantní. Druhý tichý, chytrý a efektivní. A vlastně se mezi sebou totálně respektujou.
Co si z toho odnést?
Když parkuješ vedle Lamborghini, nepanikař! Nefotíš si konkurenci. Děláš si památku na okamžik, kdy tvoje Tesla na chvíli ucítila, co to znamená „alfasamec mezi SUV“. A nezapomeň – ten Urus možná vypadá jako boss. Ale tvůj elektromobil mu ujel dřív, než si stihnul nahřát turba. Tak čágo borci 🙂
PS: budu rád za komentáře, zdali máte podobné zkušenosti s nějakou brutální károu.
Vaše komentáře
Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.