Normálně to vůbec neřeším. Nasednu, zapnu Spotify, tempomat 130 – 135 a jedem. Ale ve čtvrtek mě něco osvítilo – říkám si: hele, zkus to jednou jet na spotřebu a uvidíš jak to dopadne. Žádný závod, žádný předjíždění kamionů ve 130, prostě klid. A upřímně? Výsledky spotřeby naší Tesly model Y mě úplně rozsekaly.
2,5 roku s Model Y Performance: pořád v top formě
Naší Teslu máme už 2,5 roku. Je to Model Y Performance, takže žádný „eko“ variant, ale pořádnej třímotorový nářez. Za tu dobu jsme s ní dali přes 60 000 km – a to různě: město, dálnice, hory, vedra, zima… zkrátka běžný provoz. A co mě fakt těší?
👉 Degradace baterie po 60k km? Jen 2,9 %.
Jo, čtete správně. A to ji fakt nešetříme – Superchargery, dálky, občas i 100 %. Ale žádný extrémy typu nechat stát s plnou v garáži týden. Nabíjíme chytře (většinou 20–80 %) a auto se očividně odměňuje.
Z Plzně zpátky do Prahy – jinak než obvykle
Ve středu podvečer jsme jeli něco řešit do Plzně a přespali u prarodičů s tím že ve ČT pojedeme po obědě zpátky. Běžná cesta, žádný drama. Jenže tentokrát jsem si řekl – zkusím to projet co nejúsporněji. Žádný raketový starty, žádný závodění na D5. Tempomat na 115 km/h, ruce v klíně, zapnutý autopilot a moje eko jízda.
🕒 Start v 13:30 z Lochotína (Plzeň zpět do Prahy – Radonice) – po Plzni klasický provoz, pak dálnice a zacpaná Praha (takže hodina jen na Motol přes Blanku do Rado)
📍Celková trasa: cca 108 km
🌡️ Venku 30 °C, klima běžela celou dobu na 21 °C
Tak schválně – jaká byla spotřeba naší Tesly Model Y?
Přehledně tam (jsem neřešil spotřebu) i zpět (když už jsem ji řešil).
| Úsek | Průměrná spotřeba |
|---|---|
| Radnice (Praha) → Plzeň | 20,13 Wh/km |
| Plzeň → (Praha) Radonice | 158,9 Wh/km |
A to je u Tesly Modelu Y Performance… šíleně nízko.
Bacha super slevy na Pneumatiky.cz »

Pro srovnání: běžná jízda
Když jedu „normálně“, vypadá to spíš takhle:
- Tempomat 130–135 km/h
- Spotřeba 190–210 Wh/km
- Když fouká vítr nebo je zima, klidně i víc
Takže tento můj styl jízdy s Teslou ušetřil až 25 % energie. A jo, fakt to bylo znát. Dojezd mi auto ukazovalo kolem 500 km – což u Modelu Y Perfko běžně fakt nevidíte.
Displej nekecá: Plynulost jízdy nade vše
Na fotkách displeje je krásně vidět:
- Minimum „žlutých“ špiček – to znamená, že jsem skoro nezrychloval
- Hodně zelené – rekuperace pracovala perfektně
- Celková spotřeba: 23,4 kWh na 150 km
A ne, nemám z toho screen proto, že by to byl rekord. Ale protože mě to fakt potěšilo a bavilo.
Takže… má smysl jezdit na spotřebu?
Jo, fakt má. Pokud máte čas a nechcete závodit s ostatníma, klidně zpomalte. Zážitek ze jízdy je pořád super, spotřeba jde brutálně dolů.
A ještě bonus? Pokud máte menší spotřebu, méně často stavíte. Na dálkách je to fakt znát – třeba při cestě do Chorvatska to může být o jeden Supercharger míň.
Moje osobní poznámky pro ty, co to chtějí taky zkusit
- Tempomat jsem měl na 115 km/h – fakt rozdíl
- Zapnutý autopilot – plynulost je základ
- Klimu jsem měl zapnutou, Tesla s tím počítá
- Využívání rekuperace
- A hlavně – bavte se….
Shrnutí pro fandy čísel 🙂
| Parametr | Hodnota |
|---|---|
| Model | Tesla Model Y Performance |
| Výkon | 393 kW |
| Stáří | 2,5 roku |
| Kola | 21″ |
| Najeto | 60 000+ km |
| Degradace baterie | 2,9 % |
| Trasa | Radonice – Plzeň – Radonice |
| Délka | cca 108 km |
| Rychlost | 115 km/h (tempomat) |
| Spotřeba | 23,4 kWh na 150 km |
| Průměrná spotřeba | 156 Wh/km |
| Dojezd při této spotřebě | až 500 km |
| Teplota | 30 °C |
| Klima | 21 °C celou cestu |
A co vy?
Zkušíte taky někdy jezdit na spotřebu? Pokud ne, rozhodně to zkuste, třeba vás to překvapí stejně jako mě. A pokud máte podobný zkušenosti, napište mi do komentářů, určitě pomůžeme ostatním (budoucím majitelům odbourat strach z dojezdu elektroaut).
👋 Díky, že jste dočetli až sem. Více reálných zkušeností z Teslou (a nejen jí) najdete kliknutím zde
🧡 Ještě jedna věc…
Pokud si plánujete pořídit Teslu a chcete 1 000 km Superchargeru zdarma nebo slevu 11 500 Kč, stačí kliknout na můj referral odkaz zde. Já díky tomu získám také 1000 km na SuperChargeru zdarma – Je to win-win – vy ušetříte, já taky 🙂 A oboum se nám bude líp jezdit 🙂 Díky.

Tesla Model Y – Hodnocení auta a vaše zkušenosti
Vaše komentáře
Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.