Když detektivové vstoupili 16. listopadu 1957 do opuštěného domu na farmě u Plainfieldu, nevěděli, že právě vstupují do něčeho, co se nedá popsat běžným jazykem. Nebyla to vražda. Nebyla to ani série vražd. Byl to kompletní zvrácený vesmír, kde lidská těla přestala být tím, čím jsou a stala se materiálem.

Tento článek se nezabývá tím, kdo byl Ed Gein, ani proč to udělal. To už bylo řečeno. Dnes se podíváme jen na to, co přesně se v tom domě našlo do posledního detailu. A čím víc se budete nořit do tohoto inventáře, tím víc bude jasné, že realita Eda Geina dalece překonala všechny horory, které kdy byly napsány.


Vstupní scéna: Kůlna jako popravčí síň

První, co policisté objevili, byl nahý a zcela vykuchaný trup Bernice Wordenové, zavěšený za kotníky, obrácený hlavou dolů jako právě ulovený jelen. Tělo bylo rozříznuté od rozkroku po hrudník, bez hlavy, stažené z kůže, bez jediné stopy po lidské důstojnosti.

Její hlava byla nalezena zvlášť v pytli v kuchyni. A srdce? V plastovém sáčku leželo přímo u kamen.

Tohle byl jen začátek…

Doporučuji shlénout 8 dílný seriál – mrazivé!

Interiér domu: Jako kdyby někdo v pekle otevřel sekáč

policista prohlizi nalezy v dome eda geina

Dům samotný byl v naprostém chaosu. Všude odpadky, špína, zbytky jídla, šlupky, nářadí, noviny, ale mezi tím i desítky objektů, které neměly na tomto světě existovat.

Koukni...  Kolumbie, kartely a kokain: Kolik jim drogy vydělávají?

Policie zmapovala desítky položek, z nichž většina byla ručně „zpracována“ Geinem z lidských ostatků. A nebyly to sběratelské trofeje. Byly to předměty běžné potřeby. Každodenní věci. S tím, že vznikly z mrtvých těl.

Zde je podrobně rozčleněný první blok nálezů, které by vydaly na hororový katalog:

A) Nábytek z lidských těl

PředmětPoužitý materiálPopis nálezu
ŽidleLidská kůžeSedací části čalouněné lidskou pokožkou
KřesloLidská kůžePotah tvořený slepenými kožními pláty
Postelový rámLidské lebky a kostiČela postelí ozdobena částmi lebek
Stínidla lampObličeje a lidská kůžeVystřižené části obličejů a hrudníků

Například stínidla byla vyrobena z přesně zastřižených kožních panelů často s viditelnými póry, vráskami nebo i tetováním. Při rozsvícení lampy prosvítala kůže jako žlutavý pergamen.

kabelka z lidske kuze ed gein

B) Nádobí a kuchyňské vybavení

PředmětPoužitý materiálPopis nálezu
MiskyLebkyVrchní části lebek využité jako misky
Hrnec na sporákuNález: lidské srdceHrnec obsahoval uvařené srdce Bernice
Příbory / nástrojeNezjištěnoNěkteré nože a lžíce podezřelé z úprav

Lebky byly rozříznuté horizontálně, vyleštěné zevnitř a nacházely se v kuchyňské části spolu s běžným nádobím.


Masky, torza, ženský oblek a další artefakty

Zatímco nábytek a kuchyňské vybavení působí jako groteskní remix každodenní reality, tato část Geinova „inventáře“ už patří výhradně do světa temného rituálu, transformace a identity. Tady končí jakákoli logika a začíná psychotická posedlost tělem — konkrétně ženským tělem jako nástrojem změny.

predmety z domu eda geina masky a kosti

C) Masky, obličeje a fragmenty těl

PředmětPočet / stavUmístění / účel
Masky z obličejů ženmin. 10 ks, stažené celé tvářeZavěšené na zdech a háčcích v interiéru
Lidské ušiSamostatně i připevněné k masekNěkteré uši našity zpět ke kůži
Nosy a ústaV krabicích, samostatně oddělenéV některých případech zachovány rty
Lidské ruce a dlaněKonzervované, svázané gumičkamiLežely na stolech nebo v zásuvkách

Masky byly uříznuté precizně tak, aby zachovaly celou obličejovou strukturu, včetně nosních dírek a očních otvorů. Některé byly ještě „zvlhčeny“, aby šly později znovu použít.

D) Oděvy a „doplňky“

PředmětMateriálPoznámka / účel
Pás z bradavekSpojené lidské bradavky (cca 8 ks)Nosil ho kolem pasu
Legíny z lidské kůžeDolní části nohouVystřiženo i s nárty, zepředu šité
Korzet z ženského torzaOd ramen po spodní žebraZachované i prsy, nosil jako „plášť“
Kompletní „ženský oblek“Kombinace více kůží z různých ženSkládal si ho jako „druhý tělo“

Jednotlivé části byly pečlivě zpracovány a upraveny tak, aby šly nosit. Některé byly šité nití, jiné spojené provázkem. Našli se i zbytky vosku a látkových podšívek, pravděpodobně pokus o větší „komfort“ při nošení.

Koukni...  Virtuální baterie EON: Nekalé praktiky

Fetišistická sbírka: Pohlavní orgány a ostatky

Tahle část patří k nejkontroverznějším, protože překračuje i běžné chápání nekrofilie nebo sběratelství.

E) Genitálie, srdce a úlomky

PředmětPočet / formaUložení / poznámka
Ženské vulvy9 kusůV krabici od bot, označené, konzervované
NosyNeurčeno (min. 4 ks)Volně v papírové krabici
Lidské srdce (B. Worden)1 ks, čerstvéV plastovém sáčku u kamen
Lidské orgányJátra, plíce, střevaV chladničce bez elektřiny
Kusy kůže, zbytky lebekStovky fragmentůNacpané mezi novinami, pod postelí, v krabicích

Zacházení s těmito částmi těl bylo metodické, téměř laboratorní. Některé orgány byly označené, jiné uložené v látkových sáčcích. Vulvy byly podle svědků „upravené“, oholené nebo pomazané mastí, pravděpodobně kvůli uchování.


Shrnutí hlavních kategorií nálezů u Edwarda Geina

Oblast / účelPředměty a materiályInterpretace / symbolika
Domácnost a nábytekŽidle, lampy, postele z kůže, lebek a kostíNormalizace smrti, denní kontakt se zločinem
Identitární maskyObličejové masky, uši, nosySnaha o ovládnutí vzhledu obětí, uchování „jejich tváře“
Oděvní prvky a kostýmyLegíny, pásy, korzet, „druhý tělo“Touha po fyzické transformaci, splynutí s ženskou formou
Sběratelské artefaktyVulvy, srdce, vnitřnosti, nosy, kousky kůžeFetiš, rituál, posedlost kontrolou nad ženskou sexualitou
Kuchyňské vybaveníMisky z lebek, srdce v hrnciSymbolická integrace obětí do běžného života

Skryté místnosti a zapomenutá zákoutí

dav pred domem eda geina plainfield

V domě byly nalezeny i prostory skryté za nábytkem, částečně zavalené harampádím, kde se našly další části těl, včetně lebek s navrtanými otvory, fragmenty dlaní a i jeden neidentifikovaný dětský hrudní koš, jehož původ se nikdy nepotvrdil.

Policie uvedla, že v žádné jiné kauze se nesetkala s tak rozsáhlým počtem fragmentů těl, které byly zpracovány, upraveny a začleněny do běžného života obyvatele domu.

Koukni...  Kdo byl Jack Rozparovač? Největší záhada Londýna
dum eda geina zima wisconsin

Co děsilo i vyšetřovatele? Nejen obsah, ale forma provedení

Policisté, kteří prohledávali Geinovu farmu, byli zkušení muži. Někteří sloužili v armádě, jiní měli za sebou vraždy i nehody. A přesto většina z nich uvedla, že tohle bylo něco úplně jiného.

Nebylo to jen o tom, že tam byly mrtvé části těl. Hrůza pramenila z toho, jak byly tyto části „použité“.

Bylo to, jako by si z lidského těla udělal kreativní hmotu a rozhodl se přestavět svět kolem sebe tak, jak ho chtěl mít.

Nešlo o trofeje, nešlo o chvilkový výbuch násilí. Gein si doslova vytvořil vlastní realitu z mrtvých lidí a žil v ní.

Doporučuji mrknout na tuhle Tour – kde Ed Gein žil (samozřejmě točeno dobově, ale i tak je to mrazivé)

Srovnání s ostatními vrahy: V čem byl Eda Gein jiný?

Spousta sériových vrahů si nechává „suvenýry“, pramen vlasů, podprsenku, fotku oběti. Gein šel dál. Vzal zbytky lidí a udělal z nich věci, které pak používal každý den.

Zatímco u jiných vrahů je důraz na kontrolu nad obětí, u Geina šlo o absorpci a přetvoření.

Porovnejme si to …

Jméno vrahaTypické trofejeMotivaceProč je Gein výjimečný
Ted BundyFotky, věci obětíDominance, sexualitaNezpracovával těla, neničil vizuál
Jeffrey DahmerHlavy v lednici, kanibalismusTouha mít někoho „u sebe“Ale netvořil domácnost z ostatků
John Wayne GacyPohřbíval těla pod podlahuVytěsnění, ukrýváníNikdy těla nepřetvářel na objekty
Ed GeinNábytek, oblečení, dekorace z tělTouha transformace, fixace na matkuKompletní přetvoření prostředí
Žádný jiný případ na světě neobsahuje tolik funkčních předmětů z lidských ostatků.

Když se realita změní v hororový žánr

Jakmile detaily nálezů začaly pronikat na veřejnost, způsobily šok. Média psala o „pekelném domě“, „mužské čarodějnici“ nebo „živoucím Frankensteinovi“. Veřejnost nevěděla, co je víc znepokojující ty samotné činy, nebo fakt, že se odehrávaly roky bez povšimnutí.

Že tenhle dům stál kilometr od hlavní silnice a ten člověk pomáhal místním s opravami. Že hlídal dokonce malé děti.

Při soudním přelíčení se jeden z policistů nechal slyšet, že nejvíc ho děsilo to, jak „praktické“ ty věci byly.

Tohle nebyl sběratel. To byl výrobce. On si z lidí vyrobil dům.


Poslední slova

Kdybychom měli celý inventář převést do jednoho sdělení, znělo by: Ed Gein proměnil domov na tělesný labyrint a smrt na nábytek.

Zanechal po sobě nejen oběti, ale také zcela nový archetyp hororového monstra. A právě tahle jeho „díla“ židle, lampy, pásky, obličeje, mísy z lebek, zůstávají nejsilnějším a nejděsivějším otiskem jeho šílenství.

ed gein odveden do kriminalni laboratore wisconsin

📺 Mimochodem… chcete vidět víc než český Netflix dovolí?

Když jsme dokoukali film Monstrum 2025 na Netflixu, musela jsem si znovu pustit všechny další dokumenty o Edovi Geinovi, které jsem všude možně našla. A hádejte co? Polovina z nich u nás vůbec nejde přehrát. Proč? Protože česká knihovna Netflixu (a většiny streamovacích platforem) má jen omezený výběr kvůli licencím na obsah.

My to doma řešíme elegantně: používáme VPN. Připojím se na Netflix v USA nebo Anglii a behěm chvilku mám přístup k celým sériím o sériových vrazích, které u nás nejsou vůbec dostupné. Zároveň je VPNka dobrý štít, když se přihlašujete přes veřejné wifi sítě nebo cestujete!

Pokud to chcete taky vyzkoušet, doporučuju spolehlivé služby jako NordVPNSurfshark, nebo ExpressVPN. Všechny fungují i na smart TV a v aplikacích jako Netflix, Prime Video, OnePlay, Hulu nebo dokonce iVysílání i ČT Sport.

Zvládli jste to dočíst až do konce? Upřímně mě zajímá, co si o tom myslíte vy. Který předmět vám přišel nejděsivější?


Vaše komentáře

Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.


Přispějte svým komentářem

author avatar
Anna Venclíková Travel & Lifestyle Blogger
Miluju chvíle, kdy máme doma klid, čaj voní po skořici a děti se smějí. Píšu o rodině, trendech pro muže i ženy, módě, sem tam i něco o nás ženách, cestování a malých radostech, které dělají náš život hezčí.