Ráno jsem si v klidu dopíjel kávu a jsem lehce v dovolenkovém módu – znáte to, člověk se vrací z příjemného týdne, kdy mu denní rytmus diktovalo slunce, bazén a ulta all inclusive. V našem případě šlo o pobyt v hotelu Titanic Deluxe Lara, což mimochodem doporučuji každému, kdo chce spojit relax s rodinnou pohodou a perfektním zázemím. No a u ranního projíždění notifikací na telefonu na mě vyskočil hovor ze zákaznického centra Partners Banky. Nečekaný, ale rozhodně ne nechtěný.

Ne a fakt tohle není reklama ani placený příspěvěk od Parters banky!


Jak to celé začalo – jeden komentář na LinkedInu

V neděli mi při scrollování LinkedInu padl do oka příspěvek od Partners Banky. Psali tam, že jejich kurzy při platbě kartou v zahraničí jsou bez poplatků, tedy „za střed“, bez skrytých marží. To zní skvěle. Opravdu skvěle. Pokud platíte často v cizí měně, víte, jak rychle umí poplatky nebo nevýhodný kurz zvednout cenu kávy v zahraničním bistru.

Tak jsem jim pod ten příspěvek napsal něco ve smyslu: „To je super, ale mám dvě virtuální karty od Partners a ani jednou jsem v Turecku nezaplatil. Naštěstí mám i Revolut, tak jsem to neřešil.“

Komentář jsem publikoval včera. A dnes ráno už mi volali. Ne email, ne automat, ale konkrétní člověk, který si našel čas, zvedl telefon a kontaktoval mě. Bez toho, abych jim dával číslo. To samo o sobě svědčí o tom, že tam někdo fakt sedí a čte zpětnou vazbu.


Zákaznická péče Partners Banky, jaká se jen tak nevidí

Na druhém konci linky byla operátorka klientského centra, velmi příjemný hlas, žádný naučený robotický scénář. Nejprve mi poděkovala za komentář, omluvila se za komplikace a vysvětlila, že problém není na straně Partners Banky jako takové, ale že některé turecké banky občas blokují transakce z virtuálních karet. Což mi dává smysl – Apple Pay sice považuju za jeden z nejlepších vynálezů posledních let, ale některé banky jsou očividně stále o pár let pozadu.

Koukni...  Pojištění psa: Kdy se vyplatí a na co si dát pozor!

Říkal mi doslova, že problém se může týkat právě uživatelů, kteří používají hlavně Apple Pay nebo Google Pay a že fyzická karta bývá v Turecku spolehlivější. Já ale fyzické karty prakticky nepoužívám. Vše řeším virtuálně – ať už přes telefon nebo přes chytré hodinky Apple Watch. Rychlé, bezpečné, pohodlné. A taky ekologičtější, když si to vezmu kolem a kolem.


Co na mě udělalo dojem od Partners? Že hledali cestu, ne výmluvu

Ten telefonát nebyl o tom, aby mi někdo vysvětlil, proč to nešlo. Nebyl o výmluvách, proč to nefungovalo. Byl o tom, že se někdo aktivně zajímal, co mě na jejich službě zklamalo, a chtěl se k tomu postavit čelem. V dnešní době, kdy většina bank působí dojmem, že by nejradši všechno řešily přes chatboty, je tohle přístup, který si ode mě zaslouží pochvalu.

Navíc mě pobavilo, že dotyčná z klientského centra sama přiznala, že používá jen virtuální kartu, ale že do Turecka by si stejně tu plastovou přibalila. Ne jako oficiální stanovisko banky, ale lidská rada z praxe. A právě tohle – ten tón, ta otevřenost, ta autentičnost – je podle mě to, co Partners Banku odlišuje od „běžných“ bank.

Reklama Slevomat

Proč vlastně používám Partners Banku? A doporučil bych ji i vám?

Možná se ptáte, proč jsem si vůbec založil účet u Partners. Odpověď je jednoduchá – účet je zdarma (ano, opravdu), bez podmínek, a jejich mobilní aplikace patří mezi ty nejlepší, co jsem měl možnost používat. Přehledná, rychlá, moderní. Navíc jako jedna z mála českých bank dává možnost založit si účet plně online a mít vše hned dostupné. A to včetně virtuálních karet, Apple Pay, Google Pay a dalších funkcí, které dnes člověk prostě očekává.

Využívám hlavně i jejich spořicí účty, kde mají skvělý úrok bez limitů, přehledy výdajů, a líbí se mi možnost mít víc podúčtů bez zbytečných poplatků. Pokud máte rodinu je to super. Prostě praktické a jednoduché.


Revolut vs. Partners Banka – kdo vyhrává v praxi?

Když už jsme u toho, nedá mi to srovnat Partners s Revolutem. Obě služby používám dlouhodobě. Revolut má jednu nespornou výhodu – pokud hodně cestujete a platíte v různých měnách, jejich kurzové podmínky jsou opravdu dobré. Navíc mají poměrně široké pokrytí, co se týče fyzických i virtuálních karet. Ale víte co? Partners je v některých situacích možná o drobek lepší.

Koukni...  Zuby v Turecku: 2 implantáty i s dovolenou do 50 tisíc - Je to tam za půlku!

Třeba právě v tom, co zmiňovali v příspěvku na LinkedIn – směna za střed bez poplatku. To je u běžné banky pořád vzácnost. A není to jen marketing. Podle testu kurzů na několika transakcích (srovnával jsem platbu kartou Revolut vs. Partners ve stejné chvíli) vyšla Partners Banka výhodněji. Minimálně o pár korun – a to se počítá.

Jasně, pokud jedete do destinace je Turecko, a místní banky vám házejí klacky pod nohy, je fajn mít v záloze více karet. Ale z hlediska péče o klienta, komunikace a celkové „lidskosti“ zatím Partners vede.


Shrnutí a můj tip pro každého, kdo přemýšlí o změně banky

Pokud ještě účet u Partners Banky nemáte, tak vězte, že:

  • Založení je zdarma a zabere pár minut (klidně rovnou přes mobil).
  • Účet nemá žádné zbytečné poplatky.
  • Mobilní aplikace je opravdu kvalitní.
  • Virtuální karty a Apple Pay fungují (s výjimkou několika málo případů, jako byla tahle turecká epizoda).
  • Kurzy při platbě v cizí měně patří mezi ty nejvýhodnější na trhu.
  • Zákaznická péče? Deset z deseti.

A za mě ten poslední bod dělá obrovský rozdíl. Protože když se něco pokazí – a občas se to pokazí všude – je dobré vědět, že za vámi někdo opravdu stojí. Ne robot, ne call centrum kde sedí otrávení operátoři a jedou si ten svůj call script stále dokolečka. Ale reální lidé, kteří zvednou telefon, i když jste jen napsali komentář na síti jako je právě LinkedIn.


A co napsat na konec?

Celá tahle „mini aféra“ s nefunkčními platbami v Turecku mi paradoxně ukázala, proč je Partners Banka bankou, kterou chci dál používat. Ne proto, že by byla dokonalá. Ale proto, že má zájem být lepší. A to je dnes mnohem vzácnější než dokonalost.

Koukni...  Platy CEO v ČR: Kolik berou šéfové firem?

Takže díky za ten hovor, díky za přístup – a pokud někdo z vás hledá banku, která vás bere vážně, zkuste jim dát šanci. Třeba budete stejně mile překvapení jako já.

Můj tip, pokud cestujete mimo EU!

Ať už letíte do Turecka, Thajska, nebo třeba na Zanzibar – bez VPN se dneska v zahraničí neobejdete. Pokud se budete chtít připojit k firemním e-mailům, do interních systémů, nebo si večer pustit OnePlay či český Netflix, bez VPN to zkrátka nepůjde.

Já osobně používám NordVPN už přes 3 roky a nedal bych bez ní ani ránu. A protože mám víc zařízení, která chci mít chráněná zároveň, používám navíc i Surfshark – ten má výhodu v neomezeném počtu zařízení na jeden účet, což je ideální jak pro práci, tak i pro rodinu. Obě služby teď navíc nabízejí parádní slevy a za těch pár korun měsíčně se vám to vrátí – ať už na bezpečnosti na veřejné WiFi, při hledání levnějších hotelů, nebo online nákupech v zahraničí.

Reklama Smarty

Vaše komentáře

Top

30/09/2025

Tohle je přesně důvod, proč mi Partners banka dává smysl, když něco neklapne, řeší to hned a naplno, nejen formálně.

Avatar for Shelby
Shelby

Banka Partners

24/07/2025

Také mám s partners bankou dobrou zkušenost, komunikace rychlá, vše přehledné. Dá se na jejich tým spolehnout i v méně běžných situacích. Je znát, že zákaznický servis berou vážně. Snad jen občas by některé informace mohly být o chlup lépe dohledatelné v aplikaci, ale jinak naprostá spokojenost.

Avatar for Lexa
Lexa

Přispějte svým komentářem

author avatar
Petr Venclik Tech & VPN & Cybersecurity Blogger
Píšu o technologiích, VPNkách, ochraně soukromí a bezpečnosti na internetu. Všechno, o čem mluvím, si sám testuju - doma, v práci i na cestách. Sdílím tipy a triky, které opravdu fungují, a hodnotím služby podle reálných zkušeností, ne podle reklamních řečí. Baví mě propojovat IT, umělou inteligenci, cestování, marketing a moderní životní styl do jednoho funkčního celku. Věřím, že technologie mají život usnadňovat, ne komplikovat a právě o tom jsou mé články na tomto webu.