Letní sezóna se pomalu blíží a s ní i klasická otázka: „A co cestovní pojištění?“ Přiznám se, že jsem dřív brala výběr pojištění spíš jako nutné zlo – něco, co odkliknu na poslední chvíli, jen aby „něco bylo“. Letos jsem si řekla, že to zkusím vzít z opačného konce. Zjistit, co přesně jednotlivé pojišťovny vlastně nabízejí, a jestli je fakt rozdíl mezi tím, co si člověk sjedná za dvě stovky někde v srovnávači, a třeba cestovním pojištěním od Directu, které vyhrálo v minulém roce Zlatou korunu.
Překvapilo mě natolik, že jsem se rozhodla sepsat celou recenzi – nejen proto, že chci mít dobrý přehled sama pro sebe (naši rodinu), ale i proto, že věřím, že nejsem jediná, kdo letos přemýšlí, čím se pojistit.
Co mě zaujalo na cestovním pojištění od Directu jako první?
Začněme u toho, co člověk řeší jako první – sjednání. A tady musím dát palec nahoru. Celý proces je online, trvá fakt dvě minuty (ano, stopovala jsem si to ze zvědavosti) a šlo to jak přes web, tak přes aplikaci.
Ale jednoduché sjednání je jen začátek. Zajímalo mě hlavně to, co dostanu „uvnitř balíčku“.
Ocenění Zlatá koruna 2024? Ano, a podle mě oprávněně!
Direct letos získal 1. místo v soutěži Zlatá koruna v kategorii cestovního pojištění – a ne poprvé. To už něco říká. Ale proč? Co má Direct jiného než ostatní?
1. Zpoždění letu? Tady dostanete cash nebo relax
Tohle je fakt perla, která se mě líbí a jinde není! Když vám let zpozdí dopravce aspoň o dvě hodiny, Direct vám jako jediný na trhu rovnou dá 500 Kč, nebo vám zaplatí vstup do letištního salonku. A to není jen pro vás – benefit platí i pro ostatní, kteří jsou na stejné pojistce. V praxi to znamená – žádné převalování se na studené lavici před odletovou tabulí. Ale kafe, klid a WiFi v salonku. Tohle za mě nemá konkurenci.
2. Lékař online: Ano, i na dovolené
Kdo někdy řešil na dovolené nemocné dítě (my rozhodně), podezření na angínu nebo třeba alergii, ví, jaký je to stres. Direct má řešení – 24/7 přístup k českému lékaři přes mobil nebo počítač. Můžete se spojit, konzultovat problém a v některých zemích rovnou dostat i eRecept. Za mě naprosto klíčová věc, kterou už od dneška nechci nikde postrádat!
3. Autoasistence po Evropě: Včetně poruchy i toho, když nemůžete řídit
Jestli vyrážíte autem (což my letos plánujeme), pak vás určitě bude zajímat i pojištění auta. A tady mě Direct překvapil ještě víc než předtím. Nejde jen o krytí v případě nehody. Tady máte nárok na pomoc i když auto „prostě nejede“, nebo když nemůžete řídit kvůli zdravotním důvodům. Tahle flexibilita je hodně osvěžující oproti klasickým „porouchalo se, máte smůlu“.
4. Cestovní asistence: Když se v cizině něco zvrtne
Direct nabízí klasickou cestovní asistenci – ale v mnohem přehlednějším a lidštějším podání, než bývá zvykem. V praxi to znamená – pomohou vám vyřešit problém v cizím jazyce, seženou lékaře, pomohou při ztrátě dokladů nebo i s tím, jak poslat za vámi rodinného příslušníka.
A pokud jde do tuhého, umí poskytnout i hotovost nebo zajistit převoz domů. Je to typ pomoci, který doufáte, že nikdy nevyužijete – ale je dobré vědět, že to v cestovku máte!
5. Pojištění storna cesty: Pokud se dovolená zruší ještě dřív, než začne
Tady jsem byla nadšená – a překvapená. Pojištění storna u Directu kryje 80 % nákladů na zájezd nebo jiné služby (jízdenky, letenky, ubytování), pokud musíte dovolenou zrušit kvůli zdravotním důvodům, ztrátě zaměstnání nebo úmrtí v rodině. A hlavně – všechno to jde řešit přímo přes web nebo appku.
Nemusíte nikam chodit s potvrzením z pohotovosti. Matně pamatuji před 3 roky jsme rušili dovču u BlueStyle a pojištovny (už si nevybavuji a manžel lítal po lékařích jak blázen – bylo to čiré peklo! Už nikdy!).
6. Zavazadla? Krytí i při zpoždění a krádeži
V balíčku Direct pojištění najdete i krytí zavazadel. A co je zajímavé: nejen pro případ krádeže nebo zničení, ale i při jejich zpoždění (více než 6 hodin).
V praxi to znamená, že když vám kufr dorazí se zpožděním, třeba až druhý den, Direct to chápe jako problém a pomůže. Upřímně se nám to nikdy nestalo a máme nacestováno fakt hodně, ale rozhodně plusový bod!
7. Zkažená dovolená? Pojištění i pro případ, že budete ležet na hotelu
Tohle jsem ještě u žádné jiné pojišťovny neviděla. Direct totiž nabízí i pojištění „zkažené dovolené“. Když se zraníte nebo onemocníte (nebo vaše dítě) a musíte zůstat na hotelu nebo jet dřív domů, dostanete finanční náhradu.
A to nejen na základě nějakého posudku, ale reálně – za každý den, kdy jste si dovolenou nemohli užít.
8. Pojištění odpovědnosti: Neúmyslné škody kryté bez stresu
Pokud se bojíte, že dítě někde něco rozbije, tak už nemusíte! Pojištění odpovědnosti od Directu nabízí jeden z nejvyšších limitů na trhu. Pokud omylem způsobíte škodu nebo zraníte někoho jiného (ať už vy nebo dítě), pojišťovna to řeší. A opět – jednoduše a bez zbytečné byrokracie.
9. Pojištění rizikových sportů a sportovního vybavení
Jestli plánujete vodní sporty, lezení, lyže nebo třeba ferraty, je fajn vědět, že u Directu si je můžete připojistit klidně jen na konkrétní dny.
A co víc – připojistit si můžete i vybavení jako lyže, snowboard nebo golfové hole. Výhodou je, že si to všechno navolíte sami podle potřeby. Za mě super!
Online klientská zóna a vlastní správa smlouvy
Tenhle detail mě fakt potěšil – konečně někdo pochopil, že ne každý chce volat na infolinku. V Directu si můžete všechno nastavit a spravovat sami přes web nebo appku. A ano, konečně i upravovat frekvenci plateb, limity, přidávat nebo odebírat rizika.
To mi třeba u konkurence pořád chybí.
Co všechno je v základu cestovního pojištění Direct? A za co si nepřiplácíte
Jednou z věcí, která mě mile překvapila, je rozsah služeb, které jsou u Directu už v základní ceně cestovního pojištění. Mezi ně patří například:
- Léčebné výlohy s velmi štědrými limity (včetně možnosti sjednání neomezeného),
- zubní ošetření při akutní bolesti,
- pojištění na covid-19 včetně karantény,
- online konzultace s lékařem (ano, i to je v ceně!),
- a třeba i fyzio a rehabilitace, když jsou nezbytné.
Tohle všechno bez příplatku. Vážně. A přesně v těch chvílích, kdy se něco pokazí, taková komplexnost udělá velký rozdíl.
Zkušenosti s cestovním pojištěním od Directu ostatních: Co říkají další klienti?
Nechtěla jsem zůstat jen u své zkušenosti, tak jsem si prošla i recenze od ostatních. A že jich bylo dost. Nejčastější chvála padala na:
- rychlost sjednání i vyřízení škod,
- přívětivou appku,
- férové a jasné podmínky,
- skvělou komunikaci operátorů,
- možnost mít vše pod kontrolou online.
Lidé si často pochvalovali i fakt, že se nemusí posílat zbytečné papíry a důkazy o každém škrábnutí, a že všechno běží hladce. Ano, občas se najde nějaká výtka (třeba že operátor neznal odpověď na specifickou otázku nebo že asistenční služba musela počkat na schválení v pracovní den), ale celkově působí recenze velmi pozitivně.
A hlavně – pojišťovna na ně reagovala. Což není samozřejmost.
Proč tedy učitě doporučuji cestovní pojištění od Directu?
Po všech těch srovnáních, testování a pročítání pojistných podmínek jsem nakonec dospěla k tomu, že Direct má všechno, co od cestovního pojištění čekám. A hlavně:
- nejde jen o marketingové řeči – to pojištění má opravdu reálné benefity,
- flexibilita: nastavím si jen to, co potřebuju,
- přehlednost: žádné pětistránkové smlouvy psané jazykem právnického středověku,
- rychlost sjednání a řešení, když se něco stane,
- zákaznická podpora, která ví, o čem mluví,
- a navíc – fakt jsem se cítila jako klient, ne jako obtížný hmyz, co ruší operátora u oběda.
A ano, ten salonek při zpoždění letu je sice drobnost, ale když tam pak fakt sedíte a místo nervů si dáváte latté a croissant, tak to oceníte dvojnásob.
Shrnutí? Nečekaně dobré. A hlavně funkční
Pokud právě zvažujete, s kým se pojistit na letošní dovolenou, rozhodně doporučuju si Direct projít detailněji. Neříkám, že je to automaticky nejlepší volba pro úplně každého – ale v mém případě překonal očekávání a fakt se liší. A hlavně – všechno šlo rychle, bez složitostí a s reálnou pomocí tam, kde ji člověk na cestách potřebuje nejvíc.
Takže až příště budeme někde v Chorvatsku, Itálii nebo třeba na letišti v Londýně a něco se pokazí, vím, že máme celá rodina krytá záda. A to se – zvlášť v dnešním světě – cení!
Nejčastější dotazy
Proč si vybrat právě cestovní pojištění od Directu?
Direct nabízí výjimečné benefity, které jinde nenajdete – například 500 Kč za zpoždění letu, vstup do letištního salonku, lékaře online 24/7 nebo možnost sjednat pojištění během dvou minut přes web či aplikaci. Navíc získalo ocenění Zlatá koruna 2024.
Jak rychle mohu pojištění od Directu sjednat?
Sjednání pojištění je otázkou několika minut. Stačí zadat údaje online nebo v mobilní aplikaci, vybrat cílovou destinaci, připojištění a zaplatit. Pojištění začne platit okamžitě po zaplacení.
Co je součástí základního balíčku pojištění?
V ceně je krytí léčebných výloh (včetně covid-19), zubní ošetření, asistenční služba, online lékař, pojištění zavazadel i odpovědnosti. Většinu důležitých situací tak pokryjete už základní variantou.
Jak funguje lékař online během dovolené?
Přes mobil nebo notebook se spojíte s česky mluvícím lékařem, který vám poradí s akutním problémem, doporučí postup nebo vystaví lékařskou zprávu. Ve vybraných zemích vám může zaslat i eRecept.
Kryje pojištění Direct i sportovní nebo pracovní aktivity?
Ano, ale je potřeba si je připojistit. Direct nabízí volitelná připojištění na rizikové sporty, sportovní vybavení i manuální práci. Vše si můžete nastavit přesně podle plánované dovolené.
Vaše komentáře
Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.