Hollywood už dávno není jen o tom, kdo je největší fešák na červeném koberci nebo kdo umí v jedné scéně přesvědčivě uronit slzu. Jestli někdo dnes patří do téhle top ligy, není to proto, že má doma sbírku Oscarů, ale protože si zvládl postavit vlastní malé (nebo spíš pořádně velké) impérium. Kdo má na kontě miliardy, většinou už dávno neřeší, kolik dostane za hlavní roli. To, co je dnes skutečně definuje, jsou jejich investice, vlastní značky a neskutečný cit pro byznys.

A upřímně – už to dávno není jen o filmech. Herecké hvězdy jsou dnes mnohem víc jako generální ředitelé a investoři. Ti nejbohatší z nich si hrají s desítkami a stovkami milionů dolarů v nemovitostech, podílech ve firmách, sportovních klubech, výrobních studiích, alkoholových značkách nebo dokonce vlastní televizní produkci. Některé z nich překvapí tím, jak rafinovaně zvládli své příjmy rozrůst i mimo stříbrné plátno.

Možná to zní jako nuda, když někdo řeší jen tabulky a čísla, ale upřímně – jak často se vám stane, že se zamyslíte, proč má třeba Jerry Seinfeld dnes skoro stejný majetek jako Arnold Schwarzenegger? A kdo je vůbec ten nejbohatší herec planety? Jdeme na to rozklíčovat pěkně poctivě, do detailu, včetně všech zákulisních triků, které je ke jmění dovedly.


Kdo vlastně patří do TOP 10? Když čisté jmění není jen číslo z bulváru

Dřív stačilo natočit pár trháků a člověk měl na účtu tolik, že by to většina z nás nedala dohromady za celý život. Dnes? Nestačí být jen „bankable star“, musíte být hlavně chytrý investor a vlastník.

Odhady čistého jmění jsou často diskutabilní. Různé weby uvádí různá čísla – záleží, jestli do toho započítají podíl na tequila značce, práva na sitcom z devadesátek nebo třeba aktuální hodnotu luxusního bytu v New Yorku. Taky ne vždy jde o oficiální čísla, často se točí kolem odhadů, veřejných záznamů a údajů z realitních serverů.

Abychom to vzali co nejobjektivněji, tady je syntetizovaný žebříček (odhad pro roky 2024/2025):

PořadíHerec/HerečkaOdhadované čisté jmění (USD)Primární zdroj bohatství
1Tyler Perry~$1,4 miliardyVlastnictví obsahu a produkční studio
2Arnold Schwarzenegger~$1,1–1,49 miliardyInvestice, nemovitosti
3Jerry Seinfeld~$1,1 miliardySyndikace, práva na Seinfeld
4Dwayne ‚The Rock‘ Johnson~$800 mil.–1,19 mld.Značky, produkce, tequila
5Tom Cruise~$800–891 milionůPodíly na zisku z filmů
6Shah Rukh Khan~$870–880 milionůProdukce, sport, Bollywood
7George Clooney~$500–743 milionůProdej Casamigos Tequila
8Robert De Niro~$500–735 milionůRestaurace Nobu, investice
9Brad Pitt~$400–594 milionůProdukce Plan B, herectví
10Jackie Chan~$400–557 milionůAsijský byznys, produkce, herectví

Tak, a teď už na vás čekají příběhy jednotlivých hvězd – a věřte, některé tahy by jim záviděl i ostřílený burzovní makléř.


1. Tyler Perry: Pan 100 %, který nepotřebuje Hollywood

Tyler Perry

Někdo vydělá na každé prodané vstupence do kina, Perry ale vydělává na každém nápadu, který kdy vymyslel. Jeho strategie? Všechno vlastnit, všechno si řídit sám. A to do posledního procenta.

Koukni...  Recenze Fingood: Moje investice a zhodnocení co funguje!

Začínal u divadelních her, do kterých investoval vlastní peníze. Lístky si prodával sám a už před svým prvním filmem měl na kontě přes 100 milionů z prodeje vstupenek a dalších 30 milionů z prodeje záznamů. Když prodal svůj seriál House of Payne, inkasoval přes 130 milionů, což mu otevřelo dveře ke splnění největšího snu – postavit si vlastní obří studio v Atlantě.

Tyler Perry Studios je dnes symbolem toho, jak se dělá vertikální integrace. Neprodává nápady cizím studiím – všechno od nápadu přes scénář, režii až po produkci má pod palcem. To znamená, že když přijde zisk z licencí, syndikace nebo streamingu, nikdo mu nekrade z talíře.

Vydělává na všem, co vytvoří, a nemusí se dělit s žádným studiem. Když si vezmete, kolik peněz proteče v Hollywoodu přes prostředníky, je jasné, že jeho model je mnohem silnější než být „jen“ nejlépe placeným hercem. On si prostě vybudoval své vlastní impérium.

Každý den trávíme hodiny surfováním po internetu: v práci, doma, v kavárně, ve městě i při cestování. Připojujeme se všude k internetu i na veřejných wifi a ani si neuvědomujeme, jak snadno můžeme přijít o svá data, údaje i soukromí. Bezpečí na internetu není luxus, ale už dávno nutnost! 🌐🚀

Chraňte svá data, než bude pozdě skrze VPN! 🔒 Vyzkoušejte NordVPN se slevou 77% + 3 měsíce bonus zdarma nebo CyberGhost se slevou 82 % + 3 měsíci zdarma či ExpressVPN se slevou 61% + 6 měsíci bonus zdarma. Pokud nebudete spokojeni, každá z těchto VPN garantuje vrácení peněz + je přímo námi otestována!

2. Arnold Schwarzenegger: Terminátor, který investoval do budoucnosti

Arnold Schwarzenegger

Jestli někdo ukázal světu, jak se z kulturisty stane miliardář, je to právě Arnie. Jeho „pohádka“ není o tom, že by vydělal miliardu hraním robotů z budoucnosti, ale hlavně díky neuvěřitelnému čichu na byznys.

V Hollywoodu vydělal za svou kariéru sice kolem 500 milionů dolarů, ale po daních a poplatcích mu zůstala „jen“ třetina. Co s tím? Rozhodl se, že peníze nenechá ležet v bance, ale začne je otáčet. Už v době, kdy byl jen známým kulturistou, kupoval reality v Kalifornii.

Třeba přestavba celého bloku v Santa Monice nebo komerční barák na Venice Beach – z těchto investic mu plynou miliony ročně. A opravdová bomba? Jeho podíl v investiční společnosti Dimensional Fund Advisors. Do té vstoupil v roce 1996, kdy spravovali „jen“ 12 miliard dolarů. Dnes? Podíl v hodnotě téměř půl miliardy.

A to pořád není všechno – stal se akcionářem Starbucks, investoval do Googlu (už v prvním kole!) a má vlastní festival a produkční společnost. Zatímco jiní herci shání každou další roli, Arnold už dávno nemusí nic točit, aby jeho jmění rostlo. On není jen herec s podnikatelským talentem – dnes se na něj kouká spíš jako na high-net-worth investora, který prostě kdysi hrál v pár filmech.


3. Jerry Seinfeld: Král věčných příjmů ze sitcomu

Jerry Seinfeld

Tady by leckdo čekal spíš byznysmena než komika, ale realita je fakt šťavnatá. Jerry Seinfeld neudělal miliardu tím, že by točil jednu reklamu za druhou, ale prostě díky jedinému sitcomu, který se stal legendou. Seriál „Seinfeld“ není jen popkulturní fenomén, ale hlavně neskutečně výhodný podnik, který Seinfeldovi ročně nese desítky milionů, a to i dlouho po skončení vysílání.

Kouzlo je v podílu na právech ze syndikace. Prakticky pokaždé, když se Seinfeld vysílá na nové televizi nebo streamingové službě (a že jich není málo), přiteče další várka dolarů. Smlouvy jsou prostě nastavené chytře: žádné jednorázové „děkuji, naschle“, ale pravidelné platby z každého odvysílání, včetně třeba gigantické částky od Netflixu, která šla do stovek milionů dolarů.

Přidejte k tomu turné se stand-upem nebo vlastní show „Comedians in Cars Getting Coffee“ a máte dokonalý příklad, jak se z jediného nápadu může stát doživotní příjem.


4. Dwayne ‚The Rock‘ Johnson: Když osobní značka dělá miliardy

Dwayne The Rock Johnson

Jestli vám přijde, že je The Rock prostě sympaťák, který to umí s dětmi i s puberťáky a pořád si dává tréninky ve fitku, tak máte pravdu – ale hlavně jste ještě neviděli jeho účetní uzávěrky. Dwayne Johnson postavil svou značku na kombinaci filmových trháků, podnikání a vlastních produktů.

Koukni...  Pozor na podřízený vklad! Některé banky lžou i po telefonu

Za filmy si účtuje víc než 20 milionů dolarů a k tomu má podíly na zisku i šíleně vysoké poplatky za propagaci na Instagramu. Ale tím to jen začíná. Největší jackpot je pro něj tequila Teremana. Má v ní zhruba 30% podíl a odhady mluví o hodnotě značky v řádu miliard. Jeho produkční firma mu navíc zajišťuje další zdroj příjmů a jeho energetické nápoje nebo vlastní oděvní řada s Under Armour jsou jen třešničkou na dortu.

Celé jeho impérium funguje jako dokonalý ekosystém – úspěch v jednom oboru pomáhá rozjet další. Z Instagramu propaguje filmy, filmy zvyšují zájem o jeho značky, a jeho podnikatelské úspěchy zase zvyšují jeho cenu v Hollywoodu. Tohle všechno se krásně točí a navzájem podporuje, takže jeho bohatství nestojí jen na jedné kartě.


5. Tom Cruise: Král hollywoodských dohod

Tom Cruise

Pokud si někdo vybojoval status finančního predátora mezi herci, tak právě Tom Cruise. Jeho legenda nestojí jen na běhání s výbušninami na zádech, ale hlavně na schopnosti vyjednat si podíl na každém prodaném lístku – tzv. „first-dollar gross“.

Zatímco většina herců vezme tučnou výplatu, Cruise riskuje: klidně si nechá snížit honorář, pokud za to dostane procenta z celého koláče, tedy i z tržeb, které jdou mimo hlavní kasu.

Výsledky? Za první Mission: Impossible si připsal víc než 70 milionů, v dalších dílech už to šplhá ke stovce. Není to ale jen o jednom filmu – Cruise založil vlastní produkční společnost a jako producent má další zdroje příjmů.

V podstatě z každého úspěšného projektu vytěží maximum, protože není jen zaměstnancem studia, ale i jeho „spoluinvestorem“. Tohle není typický přístup hollywoodské hvězdy, ale naprosto strategická hra na dlouhou trať.


6. Shah Rukh Khan: Když Bollywood vydělává víc než Hollywood

Shah Rukh Khan

Tenhle borec je v Indii fakt kult. Shah Rukh Khan má jmění, které mu závidí i kdejaká americká hvězda, přitom jeho hlavní trh je Indie a diasporální publikum. A jeho byznys model je naprosto učebnicový: nejen že hraje v nejúspěšnějších filmech, ale zároveň vlastní produkční studio Red Chillies Entertainment, což mu zajišťuje kontrolu nad zisky.

Aby toho nebylo málo, vlastní podíl ve slavném kriketovém klubu Kolkata Knight Riders, který hraje v nejvýdělečnější sportovní lize na světě. Sponzorské smlouvy, práva na merchandising a globální popularita IPL z něj dělají podnikatele par excellence.

Tady krásně vidíme, že úspěch nemusí být jen hollywoodský – když člověk ovládne domácí trh a chytře investuje do místních hvězdných odvětví, je z toho majetek, o jakém se většině kolegů ani nesní.


7. George Clooney: Když tequila vydělá víc než filmy

George Clooney

Clooneyho sice známe z filmů a reklam na Nespresso, ale co mu opravdu vystřelilo účet, byl prodej jeho značky tequily Casamigos za miliardu dolarů. Ano, čtete správně, M-I-L-I-A-R-D-U! Spolu s přáteli založili značku jako „domácí zábavu“, kterou pak za pár let prodali globálnímu hráči. Přitom mu zůstaly nejen peníze z prodeje, ale i roky příjmů z dalšího podnikání.

Jeho přístup je učebnicový: využil svůj slavný obličej, aby značce zajistil důvěryhodnost, a ve správnou chvíli podnik prodal. Přitom si stále točí filmy a objevuje se ve světě luxusních značek, což mu zajišťuje stabilní příjem. Pro byznysový exit je Clooney prostě synonymem.


8. Robert De Niro: Herec, který dobývá svět luxusních restaurací

Robert De Niro

Tady si člověk říká – vždyť De Niro je legenda! Jenže možná jste nevěděli, že jeho jméno dnes ještě víc rezonuje v gastronomii než ve filmu. Jako spoluzakladatel sítě Nobu, která má pobočky v luxusních destinacích po celém světě, sbírá pravidelně milionové zisky. A k tomu všemu vlastní ještě další podniky a hromadu nemovitostí hlavně v New Yorku.

Nobu je značka, která znamená luxus a styl. Když jdete do Nobu, nejdete se jen najíst – jdete za zážitkem. Právě spojení De Nirovy značky s tímhle segmentem bylo klíčové: luxus, prestiž a určitý „cool factor“, to všechno prodává nejen jídlo, ale i zážitky. Je vidět, že i herec se může stát mezinárodním magnátem v odvětví, o kterém si většina jeho kolegů nechává jen zdát.

Koukni...  Bulgari Resort Dubai: Italský styl v srdci Dubaje

9. Brad Pitt: Když „Plán B“ znamená plán na pořádné bohatství

Brad Pitt

Jasně, Pitt je pořád fešák a hvězda velkých filmů, ale opravdu velkou část jeho majetku neudělaly honoráře, nýbrž produkce. Plan B Entertainment – jeho produkční společnost, kterou zakládal ještě s Jennifer Aniston, je továrnou na oscarové filmy. Skrytá identita, Moonlight, 12 let v řetězech… to jsou jen třešničky na dortu.

V roce 2022 Pitt prodal většinový podíl za více než sto milionů dolarů, a jeho firma byla oceněná na nějakých 300 milionů. Samozřejmě, pořád si účtuje top honoráře (za novou F1 má dostat přes 30 milionů, Wolfs 35 milionů), ale jeho role producenta z něj udělala opravdového hráče v Hollywoodu.

Dokázal, že kulturní kapitál – tedy to, že podpoříte i filmy, kde nefigurujete v hlavní roli, vám může přinést daleko větší peníze než jen čekat na další blockbuster.


10. Jackie Chan: Akční byznysman na obou polokoulích

Jackie Chan

Jackie Chan je úplně jiný příběh. Vybudoval most mezi východem a západem, jeho akční komedie sbírají miliardy všude po světě a jeho jméno v Asii rezonuje podobně jako slovo „Coca-Cola“. Vedle filmů si založil vlastní produkční společnosti, síť kin, restaurace, fitness centra i stavební firmu. A do toho je dlouhodobě ambasadorem obřích značek jako Mitsubishi nebo Canon.

Jeho portfolio je hodně rozkročené – část bohatství má z Hollywoodu, ale hlavní síla je v Asii, kde je absolutní superstar a jeho firmy doslova rostou spolu s čínskou ekonomikou. Díky rozmanitosti podnikání může přežít jakýkoli hollywoodský útlum. Jackie zkrátka pochopil, že diverzifikace není jen slovo z finančního poradenství.


Shrnutí strategií: Jak to ti nejbohatší herci vlastně dělají?

Na tomhle žebříčku je krásně vidět, že už dávno neplatí „toč co nejvíc filmů a budeš bohatý/á“. Každý z TOP 10 má svůj unikátní recept, ale v zásadě využívají těchto vzorců:

  • Investujte mimo filmový svět – Schwarzenegger by nikdy nebyl miliardářem, kdyby nekoupil reality a akcie.
  • Vlastněte svůj obsah – Perry nebo Seinfeld nejsou jen tvůrci, jsou i majiteli práv, a každá repríza jim vydělává peníze.
  • Budujte ekosystém kolem své značky – The Rock je dnes značka, která prodává všechno od tequily po energetické nápoje.
  • Inkubujte a prodávejte ve správnou chvíli – Clooney, jakmile jeho tequila dosáhla globálního úspěchu, prodal a zainkasoval.
  • Vsaďte na kulturně přilehlá odvětví – SRK v Indii nebo Jackie Chan v Asii vědí, že lokální trhy jsou pro ně zlatý důl.
  • Buďte producent, ne jen zaměstnanec – Pitt i De Niro posunuli svůj status díky produkci a vlastním podnikům.

Skleněný strop: Proč jsou mezi nejbohatšími téměř výhradně muži?

Teď trochu realtalk. V TOP 10 (i TOP 20) najdete v podstatě jen chlapy. Ano, tu a tam média zmiňují Jami Gertz, ale její bohatství je z drtivé většiny zásluhou manžela, miliardáře Tonyho Resslera. Není to úplně fér srovnání s těmi, kteří si na miliardy přišli vlastní hereckou či podnikatelskou dráhou.

Ptáte se proč? Z velké části je za tím systém – ženy herečky často nedostávají stejné podmínky na dohodu o podílu, nejsou jim nabízené stejné příležitosti na vstup do velkých investic nebo start vlastních značek.

Výjimky samozřejmě existují – viz třeba Reese Witherspoon a její Hello Sunshine, nebo Rihanna a její Fenty Beauty. Ale až v posledních letech vidíme, že ženy v Hollywoodu přebírají modely, které si chlapi v TOP 10 osvojili dávno předtím.


Co nás čeká dál? Celebrity jako investoři a zakladatelé

Trend je jasný. Jestli si někdo myslí, že být jen „nejlépe placeným hercem“ bude stačit, je na omylu. Opravdové bohatství přináší vlastnictví, kapitálové podíly a strategické rozprostření příjmů. Generace The Rocka, Perryho nebo Clooneyho ukazuje, že cesta vede přes vlastní značky, investice, nebo dokonce nástup do technologického světa.

Dovedu si představit, že do pár let budeme číst o hercích, kteří koupili polovinu start-upů ze Silicon Valley, investují do krypta nebo rozjíždějí vlastní rizikový fond.

Celebrity už dávno nejsou jen tváří produktů – stávají se skutečnými zakladateli, investory a hráči, kteří si umí pojistit budoucnost i v době, kdy filmový svět houpe nejedna krize.

Reklama iStyle

Vaše komentáře

Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.


Přispějte svým komentářem

author avatar
Anna Venclíková Travel & Lifestyle Blogger
Miluju chvíle, kdy máme doma klid, čaj voní po skořici a děti se smějí. Píšu o rodině, trendech pro muže i ženy, módě, sem tam i něco o nás ženách, cestování a malých radostech, které dělají náš život hezčí.