Jsou značky, které vám utkví v paměti jen jako vzpomínka. Něco, co jste kdysi používali, možná ještě jako teenager nebo na vysoké, a časem je vytlačily luxusnější alternativy. A pak jsou značky, které se tiše drží v pozadí – a jednoho dne vás naprosto zaskočí tím, co všechno (stále) umí.
Pro mě to byl Dermacol.
Vlastně jsem si tu značku spojovala s prvními pokusy o make-up, se zlatým nápisem na tubě make-upu Cover a pak tak nějak vymizela z mé koupelny. Postupem času jsem přešla k luxusnějším jménům. Krémy za tisíce, francouzské séra, řasenky s logem, které znají i ženy, co se nelíčí. A ano – některé z nich jsou skvělé. Ale víš, co mě zarazilo? Jak snadno člověk zapomene na něco, co měl vlastně vždycky na dosah.
Jedna báze, jedno překvapení od Dermacolu
Všechno se změnilo, když jsem si ze zvědavosti koupila Satin make-up bázi od Dermacolu. Nečekala jsem zázraky. Vlastně to bylo takové kosmetické „retro okénko“. Jenže to, co přišlo po nanesení, mi upřímně vzalo dech. Textura – hladká, jemná, jak hedvábí. Pokožka jako po retuši. Make-up držel, neklouzal, nedělal mapy. Ale hlavně: žádná reakce. A to mám pleť extrémně citlivou, se sklonem k dermatitidám.
Pamatuji si, jak jsem si večer říkala – to není možné. Moje pleť reaguje na kdeco, i na špičkové produkty. Tady? Nic. Jen příjemný pocit a bezchybný finish. Najednou jsem se přistihla, jak si o Dermacolu googlím víc. A jak se dívám po dalších produktech, které by stály za zkoušku.
Návrat, který dává smysl
Tak jsem si pořídila jejich micelární vodu s kyselinou hyaluronovou. A víte co? Žádné pnutí, žádné štípání v očích, žádné vysušené tváře. Jen čistá, svěží pleť a ten zvláštní pocit zadostiučinění, že to vážně funguje.
Pak jsem zkusila řasenku Vampire, což byl krok téměř z rozmaru – mám přece citlivé oči, používám hypoalergenní řasenky z lékáren. Ale právě ty mě někdy dráždily. Tahle? Sedla jako ulitá. Kartáček skvěle rozčesal, textura krásně držela, žádné opadávání, žádné slzy. Jen hluboký černý pohled.
Postupně jsem přidala i sadu laků na nehty 5 Days Stay, protože moje manikúra byla obvykle otázkou jednoho dne – druhý den už odlupování, třetí den rezignace. U těchto jsem si všimla, že vydrží déle. Ne s každým odstínem stejně, to nebudu lakovat, ale i když jsem měla ruce ve vodě, lak prostě držel. A to bez jakýchkoli gelových top coatů nebo zázračných sušiček.
Není to o ceně. Je to o funkčnosti!
Když jsem se pak bavila s kamarádkami, spousta z nich měla podobnou zkušenost. Dermacol znají, ale berou ho jako „značku z drogerie“. A přitom právě v téhle skromnosti se podle mě skrývá jeho síla. Dělají produkty, které mají fungovat. Nezaštiťují se trendy, nebalí všechno do extra luxusních obalů, ale soustředí se na to hlavní – aby produkt něco dělal. A to dělá.
Proč se o tom vlastně nepíše víc?
Možná je to tím, že jsme si zvykli značky rozdělovat. Na ty „pro obyčejné lidi“ a ty „pro ty, co si chtějí dopřát“. Jenže život není tak černobílý. A kosmetika už vůbec ne. Někdy najdete větší kvalitu v produktu za dvě stovky než v tom za patnáct set. Někdy vás levnější značka potěší víc než ta s logem Chanelu.
Dermacol mi připomněl, že značka nemusí být nová, aby byla dobrá. A že zkušenost, kterou má s českým trhem, je v něčem nenahraditelná. Umí odhadnout, co ženy chtějí. Umí najít rovnováhu mezi kvalitou, šetrností a dostupností. A navíc – vyrábí v Česku, netestuje na zvířatech a dává práci lidem tady.
Netestujeme na zvířatech – to je za mě gamechanger
Možná to v dnešním světě zní jako samozřejmost. Jenže není. A stále mě překvapuje, kolik značek se tomuto závazku vyhýbá. O to víc si vážím těch, které se nebojí říct to naplno: netestujeme. Dermacol se k tomu staví čelem a za mě je to jeden z důvodů, proč se k němu vracím o to raději. Vědomí, že moje kosmetika nevznikla za cenu utrpení, mi dává dobrý pocit nejen z výsledku, ale i z procesu.
Závěrečné zamyšlení: Někdy to největší překvapení čeká nejblíž
Nechci tvrdit, že Dermacol je jediná značka, kterou odteď používám. Stále mám své oblíbené sérum z Francie, rtěnku z parfumerie a parfém, který mi připomíná letní večery. Ale Dermacol si znovu získal své místo – a to nejen v koupelně, ale i v mém pohledu na kosmetiku jako celek.
Není to o pozlátku. Je to o tom, co funguje. A pokud to dokáže za zlomek ceny jiných značek, tím lépe. Překvapilo mě, že jsem na něj vůbec zapomněla – a ještě víc mě překvapilo, jak moc mi dnes vyhovuje. Není to návrat z nostalgie. Je to návrat ze zvědavosti, která přerostla v respekt.
A tak si říkám: Možná je čas, abychom dali druhou šanci i dalším značkám, které jsme kdysi míjeli bez povšimnutí. Protože možná právě tam, kde to nejméně čekáme, nás čeká to největší překvapení.
Vaše komentáře
Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.