Energetický sektor neustále přináší nové inovační technologie, které nejenže zvyšují účinnost využití energie, ale také zlepšují komfort a finanční úspory pro spotřebitele. Mezi tyto pokroky patří zejména fotovoltaické systémy (FVE) a virtuální baterie, které revolučně mění způsob, jakým můžeme ukládat a využívat energii. Avšak moje osobní zkušenosti s EONem ukazují, že realita nemusí být vždy tak pozitivní, jak by se na první pohled zdálo.

Co jsou to fotovoltaické systémy a virtuální baterie?

Než se ponoříme do mé konkrétní situace s EONem, pojďme si stručně objasnit, co fotovoltaické systémy a virtuální baterie vlastně jsou:

  • Fotovoltaický systém (FVE): Jedná se o sestavu solárních panelů, které přeměňují sluneční světlo na elektrickou energii. Tato energie může být použita přímo pro běžnou spotřebu v domácnosti nebo uložena pro pozdější využití.
  • Virtuální baterie: Virtuální baterie umožňují ukládat přebytečnou energii vyrobenou fotovoltaickým systémem do elektrické sítě a využívat ji v době, kdy je produkce solární energie nižší. Jde o alternativu k fyzickým bateriím, kde se energie ukládá a vybírá z virtuálního „úložiště“.

Osobní zkušenost s EONem

Moje zkušenost s EONem mě přivedla k zamyšlení nad několika otázkami týkajícími se férovosti a transparentnosti v oblasti energetiky. Po dlouhodobém využívání služeb EONu, kde mám zaveden plyn i elektriku s tarifem D56d, jsem se rozhodl rozšířit svou domácnost o fotovoltaický systém a využívat výhody virtuální baterie.

Zjistil jsem však, že EON mi může nabídnout službu virtuální baterie pouze v případě, že si pořídím také fotovoltaický systém přímo od nich. To mi přišlo jako zbytečná podmínka a omezení mé svobody volby.

Koukni...  Kolik elektřiny za rok vyrobí vaše FVE?

Paradox je, že na mém měřáku (hodinách) nevidím žádný rozdíl mezi elektřinou vyrobenou mojí fotovoltaickou elektrárnou a tou, kterou by případně dělal EON. Jak by také mohl, když elektřina je vždy stejná! Je to opravdu směšné… ne, je to tragické!

Proč je to problém?

  1. Omezení konkurence: Tím, že EON podmiňuje službu virtuální baterie výhradním nákupem jejich FVE, efektivně omezuje možnosti výběru a konkurenci na trhu. To může být vnímáno jako nekalá soutěž a potenciální porušení antimonopolních zákonů.
  2. Vysoké náklady: Být nucen koupit FVE od konkrétního dodavatele často znamená vyšší ceny, než jsou tržní standardy, což může spotřebitele připravit o úspory, které by získal při volném výběru dodavatele.
  3. Právní a etické otázky: Když firma jako EON využívá své dominantní postavení na trhu k vynucení dodatečných podmínek, je třeba se ptát, zda jejich postupy jsou v souladu s právními normami a etickými standardy naší společnosti.

Virtuální baterie u EON jako marketingový tahák

Virtuální baterie je vnímána jako inovativní a lákavý produkt, který by mohl usnadnit život majitelům FVE. EON si toho je moc dobře vědom a zneužívá tuto situaci k propagaci své FVE a k uzamčení klientů v jejich ekosystému a získání dalších zisků při realizaci a prodeji. Nabídka virtuální baterie je tak spíše marketingovým nástrojem než reálnou snahou o usnadnění života svým zákazníkům.

Přímo z webu EON – doplnili asi na základě mého dotazu

Moje další kroky

Situace s EONem mě natolik pobouřila, že zvažuji podání podnětu k příslušnému regulačnímu orgánu. Věřím, že EON by měl být potrestán za nekalé obchodní praktiky a zneužívání dominantního postavení na trhu.

Zároveň bych rád vyzval všechny, kteří se setkali s podobnými nekalými praktikami ze strany EONu, aby se nebáli ozvat a sdílet své zkušenosti. Společně můžeme bojovat proti neférovému jednání a chránit svobodnou volbu u energetických produktů.

Na závěr

Doufám, že můj příběh inspiruje další k zamyšlení nad nekalými praktikami velkých energetických společností jako je právě EON. Je důležité, abychom se nenechali ovlivnit marketingovými taháky a dělali informovaná a svobodná rozhodnutí ohledně výběru dodavatele energií a fotovoltaických systémů.

Koukni...  Změna dodavatele elektřiny nebo plynu

Pamatujte, že máte právo na výběr a nenechte se nikým nutit do nevýhodných obchodů!

Kontakt na ERÚ… zde..


Dodavatel energií EON – Hodnocení a zkušenosti

2,2
Hodnocení 2,2 z 5
Vynikající0%
Velmi dobré20%
Průměrné20%
Špatné20%
Hrozné40%

Komentáře

Raději čez

Hodnocení 1,0 z 5
01/05/2024

Už dřív jsem věděl, že eon není žádná charita. Tohle je jenom další důkaz, že se jedná o podvodnickou firmu. Nikdy bych jim nedal ani korunu. Jsou mnohem lepší dodavatelé.

Avatar for MW
MW

důvěra

Hodnocení 3,0 z 5
27/04/2024

EON zneužívá důvěru zákazníků a tohle se mi nelíbí. Slibovali nám úspory energie a ekologicky šetrné řešení, a teď se ukazuje, že to všechno byla jenom lež. Určitě bych nikomu nedoporučoval, aby si pořizoval virtuální baterii.

Avatar for Jirka
Jirka

Nekalé chování

Hodnocení 2,0 z 5
25/04/2024

Jsem znechucená chováním EONU. Tohle je fakt nechutné a nepřijatelné. Doufám, že se jim to vrátí.

Avatar for Eva Ingrid
Eva Ingrid

Zneužívá situace

Hodnocení 4,0 z 5
24/04/2024

Eon zneužívá situaci a snaží se na lidech vydělat. V době energetické krize se tohle jeví jako obzvlášť neetické. Doufám, že budou potrestáni a že se jim to vymstí.

Avatar for Taťána
Taťána

Další podvod od E.ONu

Hodnocení 1,0 z 5
24/04/2024

Už mě nebaví tyhle praktiky E.ONu! Nejdřív nám slibovali hory doly s jejich virtuální baterií, a teď se ukazuje, že je to jen další podvod. Tohle je fakt drzost! Určitě se obrátím na Český Energetický Regulační Úřad a budu to s nimi řešit.

Avatar for Krejčí
Krejčí

Přispějte svým hodnocením či zkušeností